منتظران مهدی (عج)

احادیثی از پیامبر و امامان معصوم

منتظران مهدی (عج)

احادیثی از پیامبر و امامان معصوم

توضیح در مورد حق الناس و حق الله

به نام خدا

و اما حق الناس و حق الله

شاید اکثر ما آدمها فکر کنیم که  حق الله مهم تر از حق الناس است ولی واقعت متفاوت از این امر میباشد و باید گفت که حق الناس مهمتر از حق الله است و در رابطه می خواهم توجه شما عزیزان را به یک داستان واقعی جلب کنم که:

 می گویند روزی شخصی به دیدار دوست خود به خانه دوستش می رود و دوست خود را در حالی می بیند که یکی از دستهای دوستش قطع شده

از او احوالش را می پرسد و وی جواب می دهد:

-       من در خواب بودم که در عالم خواب دیدم قیامت شده و زمان رسیدگی به حسابها و نوبت من شده در آن لحظه دیدم که شخصی به سمت من آمد و از من پرسد که آیا من را میشناسی جواب دادم خیر شما که هستید گفت: من صاحب همان باغی هستم که دیوار های  آن از کاه و گل بود و تو یکی از کاه های آن را برداشتی و با آن دندان خود را تمیز کردی گفتم : خوب حالا باید چکار کنم جواب داد آمده ام تا آن یک عدد کاه را از تو بگیرم گفتم حالا من کاه از کجا گیر بیاورم جواب داد اگر اجازه بدهی من بجای آن یک عدد کاه یک انگشتم را روی شانه تو بگذارم و من هم با خوشحالی جواب دادم اشکال ندارد و آن شخص انگشتش را به روی شانه من گذاشت و من از خواب پریدم و از فردای آن روز درد شدیدی را روی شانه ام احساس کردم و بعد از چند روز همان دست من چرک کرد و مجبور شدم آنرا قطع کنم.

 

من با نوشتن این داستان منظورم این بود که بدونید که حق الناس خیلی مهمتر از حق الله است ولی نباید فراموش کنیم که حق الله نیز مهم است و مهم بودن حق الناس به اندازه ای مهم است که حتی روایت داریم که در روز قیامت خداوند شاید از حق خودش بگذرد ولی هرگز از حق دیگران نخواهد گذشت.

 

خوب این هم در مورد حق الناس و حق الله امیدوارم که استفاده برده باشید در ضمن نظر در مورد این موضوع و موضوع بعدی که راجع به "گذشت" است یادتون نره .

به امید دیدار همه شما عزیزان را به خدا امانت میسپارم       خدا نگهدار

 

امروز جمعه دعا برای امام زمان (عج) و صلوات برایشان یادتون نره

اللهم عجل لولیک الفرج

 

برای تعجیل در فرج و شادی قلب امام زمان 3 صلوات

 

اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 

 

 

 

 

نظرات 5 + ارسال نظر
کمشنستیلکشطدز شنبه 23 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:07 ق.ظ

سلام دوست خشک مقدس مذهبی نه من !
نگارشت واقعا بی خیال مثل خودت
حالا که حوصله بازی داری از امروز شروع می کنم
در عرض ۲۴ ساعت می شناسمت
بعد با اسم واقعی برات کامنت می ذارم البته اگه رو شو داشته باشی
بعد از یک ماه برات یک اقدام سوپرایز دارم
فراموش نکن حق الناس در قواره افرادی مثل شما نیست که جز ناسونالیستی و توتالیتر چیزی بلد نیستید
اسلام را از دریچه تنگ خودتان می بینید
همه را دوست دارید مثل خودتان ارشاد کنید
ارزش کاری که براتون انجام دادند وظیفه و کار خودتان شاق و کمر شکن می خوانید
حالا وقت کردم بهت جواب بدم تازه هر روز صبح منتظر بازی هستم
آدرس مو که داری
بعد از چند ماه خوب بلدی
موفق باشی در ضمن کامپتوتر هم خوب بلدی این از ارزش کارت نمی کاهد....

سلام دوست عزیز
من در خدمت شما هستم
هر کاری از دستت بر میاد لطفا کوتاهی نکن
خدا هممون رو هدایت کنه
موفق باشید
در پناه حق

حسین جمعه 22 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 01:31 ب.ظ http://www.fairyland-iran.blogfa.com

سلام آقا مرتضی
خدا قوت وب بسیار زیبا و پرمحتوایی داری با مطالب با ارزش و والای انسانی
امیدوارم در رسیدن به هدفی که داری موفق باشی
یا حق

سعید چهارشنبه 20 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 02:31 ق.ظ http://amaneasr.blogsky.com



بسم رب المهدی

سلام
ازتون ممنونم که به من سر زدید

با مطلب شباهتهای امام عصر(ع) به پیامبران الهی
به روز شدیم

مطلبتو خوندم پس باید گفت وای به حال ما گنه کارا

به نام خدای امیدها

یا علی
به امید دیدار

حامد سه‌شنبه 19 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 08:37 ق.ظ http://hamed853.blogfa.com/

وبلاگت خیلی با حال شه

(یاسین) جمعه 15 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 04:24 ب.ظ http://yasin8.blogfa.com

آموزش زبان وکامپیوتر
مرکز آموزش زبان حکمت برگزار میکند :

دوره های ترمیک زبان انگلیسی (از پایه تا مکالمه )

دوره های فن ترجمه

دوره های آمادگی تافل

ترجمه متون (رسمی - غیر رسمی - تخصصی - عمومی و ...)

=====================================

هنرستان کار آفرین برگزار میکند(انشاالله):

دوره های آموزش کامپیوتر در رشته های :

offic : word-power point-exel-access

adobe : photo shop-image ready-akrobat reader

نصب و راه اندازی - آموزش کار بری و ... : windows xp

و ۶۰ نرم افزار دیگر...

از تفاوت شهریه های این مجموعه ها نسبت به خدماتشان تعجب خواهید کرد.

تماس بگیرید.خود و دوستانتان :

آموزش زبان حکمت : ۶۶۴۶۹۷۰۰

آموزش کامپیوتر کار آفرین : ۰۹۳۲۹۴۷۸۷۹۴ -شماره ثابت متعقبا اعلام خواهد شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد