منتظران مهدی (عج)

احادیثی از پیامبر و امامان معصوم

منتظران مهدی (عج)

احادیثی از پیامبر و امامان معصوم

4. صدایى که پیامبر (ص) را پریشان کرد

به نام خدا

 

برای شادی و سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) 3 صلوات بفرستید.

على بن ابراهیم در تفسیرش با استناد از امام صادق (ع) روایت کرده است: رسول خدا (ص) فرمودند: هنگامى که در معراج با جبرئیل (ع) بودم ، صدایى شنیدم که من را پریشان کرد. از جبرئیل (ع) سؤال کردم: اى جبرئیل (ع)! این صداى وحشتناک از چه بود؟

براى دیدن ادامه مطلب لطفا به قسمت ادامه مطالب بروید

جبرئیل امین (ع) فرمود: این صداى وحشتناک و ترسناکى را که شنیدى، صداى سنگى است که هفتاد سال پیش در آتش جهنم انداخته بودم و اکنون به ته جهنم برخورد کرد.

امام صادق (ع) فرمودند: از آن به بعد هرگز پیامبر (ع) را خندان ندیدند.

سپس رسول خدا (ص) فرمودند: آن گاه جبرئیل امین (ع) بالا رفت و من نیز همراه او رفتم تا وقتى که وارد آسمان دنیا شدیم. هر فرشته اى که مرا مى دید، من را به بهشت بشارت مى داد و تبسم مى کرد و مرا دعا مى کرد. در راه به یک فرشته بزرگ و ترسناک بر خورد کردم که مانند آن ندیده بودم، او نیز براى من دعا کرد و بهشت را به من بشارت داد؛ ولى مانند دیگر فرشتگان به من تبسم نکرد. من خیلى از او ترسیدم و به جبرئیل (ع) گفتم: اى جبرئیل(ع)! این چه فرشته اى است که من را پریشان کرده است؟

جبرئیل امین فرمود: حق دارى که از آن بترسى، به راستى که تمام جهانیان و فرشتگان از آن مى ترسند و از او به خداى تبارک و تعالى پناه مى برند. این فرشته، مسئول جهنم است و نامش {مالک} است.

از وقتى که خداى تعالىٰ او را آفریده تا کنون چنین است و هر روز به خاطر دشمنان خدا خشمگین تر مى شود و تا که تمام دشمنان خدا را در آتش جهنم قرار ندهد هرگز خشم او فرو نخواهد نشست.

 

همان ، ص 369

نظرات 3 + ارسال نظر
زرین قلم دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:18 ق.ظ http://www.emamhossein.blogsky.com

السلام علیکِ یا عقیله بنی هاشم

سلام علیکم
عید گذشته رو بهتون تبریک می گم
مطلبتون خیلی عالی و البته تکان دهنده بود ـ انشاءالله به گونه ای باشیم که شفاعت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلّم نصیبمون بشه ـ التماس دعا

سعید یکشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:26 ق.ظ http://amaneasr.blogsky.com

سلام

ولادت باسعادت دخترعلی وزهرا

خواهر حسن و حسین وعباس

حضرت زینب سلام الله علیها

وعمه مولاناصاحب الزمان(عج)

برهمه شما محبان ان بانوی بزرگوار

تبریک و تحنیت باد

محمودی یکشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:23 ق.ظ http://ghadeer-ashora.blogfa.com

از حضور سبزتان بسیار متشکرم با اعلام نظر خود یاریم نما تا رفع نقص نمایم .همواره چشمان خسته از انتظارتان و همه منتظران به جمال دلربای حضرت مهدی عج روشن باد اللهم عجل لولیک الفرج والنصر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد