منتظران مهدی (عج)

احادیثی از پیامبر و امامان معصوم

منتظران مهدی (عج)

احادیثی از پیامبر و امامان معصوم

12. معانى طوبىٰ و ویل

به نام خدا

 

برای شادی و سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) 3 صلوات بفرستید.

در تفسیر فرات با استناد از محمد بن احمد روایت شده است: امام على (ع) فرمودند: روزى رسول خدا به من فرمودند: اى على! به راستى که جبرئیل (ع) نزد من آمد و به من خبر داد که امتم بعد از من به تو خیانت و اهانت خواهند کرد، پس «ویل» بر آن ها باد و آن را سه بار تکرار کرد.

به ایشان عرض کردم: معناى ویل چیست؟

ایشان فرمودند ویل، سرزمینى است در جهنم که جایگاه دشمنان تو و کسانى است که با خاندان تو جنگ مى کنند و کسانى که در بیعت کردن با تو خیانت مى کنند.

سپس فرمودند: و «طوبىٰ» براى دوست داران تو و دوست داران اهل بیت (ع) است و آن را سه بار تکرار فرمودند.

عرض کردم پدر و مادرم به فدایت! طوبىٰ چیست؟

ایسان فرمودند: «طوبى» درختى است در بهشت که تنه و ریشه آن در اتاق تو است و هیچ مکانىدر بهشت نیست مگر اینکه ساقه اى از آن درخت در آن وجود داردو هرکس بخواهد چیزى تناول کند به امر خداوند، شاخه آن درخت آن قدر پایین مى آید تا وقتى که در دست  او قرار گیرد و در آن درخت از هر نوع میوه و غذا و جامه و... وجود دارد.

 

همان، ج1، ص87

نظرات 3 + ارسال نظر
دختران جهنمی سه‌شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:33 ب.ظ http://zahrakhanomegol.blogfa.com

سلام خواهش میکنم
لطف دارید
درمورد سوالتم بگم
کلا ادم کم طاقتی هستم
چندماه نمیتونم صبرکنم
ولی همیشه امیددارم
یا حق

دختران جهنمی سه‌شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:29 ب.ظ http://zahrakhanomegol.blogfa.com

سلام چشم
همونطور که خواستی لینکت کردیم
در ضمن اپم هستیم
یا حق

دختران جهنمی دوشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:42 ب.ظ http://zahrakhanomegol.blogfa.com

سلام خوفیییییییییییی شما
ممنون اومدی
لطف کردی لینک کردی
ما شمارو به چه اسمی لینک کنیم؟
یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد