منتظران مهدی (عج)

احادیثی از پیامبر و امامان معصوم

منتظران مهدی (عج)

احادیثی از پیامبر و امامان معصوم

2. فرشته مسئول جهنم

به نام خدا

 

برای شادی و سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) 3 صلوات بفرستید.

 

شیخ صدوق در امالی با استناد از از امام محمد باقر(ع) ، از رسول خدا (ص) روایت کرده است: وقتی به معراج رفتم، تمام خلایق را به من نشان دادند و تمام فرشتگان از دیدن من خوشحال شدند، به جز یک فرشته که پریشان و غمگین بود.

به جبرئیل (ع) گفتم: این کیست که اینطور غمگین و عصبانی است؟

جبرئیل امین (ع) فرمود: این فرشته « مالک » ، مسئول جهنم است.

به او گفتم: به او بگو کهع آتش را بر من نشان دهد.

آن گاه جبرئیل (ع) نزد مالک رفت و به او گفت: ای مالک! ایشان محمد رسول خدا و خاتم الانبیا است، او از من خواسته است به تو بگویم که آتش جهنم را به او نشان بدهی.

مالک نیز یک شعله از آن را به من نشان داد.

امام محمد باقر (ع) می فرماید: از آن زمان به بعد هرگز ایشان را متبسم ندیدند.

 

همان ، ص 357

نظرات 2 + ارسال نظر
محمود چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 05:03 ب.ظ http://majmaemontazeran.blogfa.com

سلام دوست عزیز
از اینکه به ما خبر دادید ممنون
مطلب زیبایی بود
من هم آپ کردم خوشحال می شم بهم سر بزنی
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیت و نصر وجعلنا من انصاره و اعوانه

arsa سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 05:33 ب.ظ http://arsamusic.blogfa.com

سلام برای سلامتی خودم و خودت 3 صلوات بفرست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد