منتظران مهدی (عج)

احادیثی از پیامبر و امامان معصوم

منتظران مهدی (عج)

احادیثی از پیامبر و امامان معصوم

خدا

به نام خدا

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد شهادت امام هادی (ع)را به همه شما عزیزان تسلیت عرض میکنم

 

خدا موجودی است مهربانتر از همه دلسوزتر همه  داناتر از همه و ...

 

روزی حضرت موسی (ع) برای راز و نیاز با خدا داشت به کوه میرفت که در راه یه نفر جلوی حضرت رو میگیره و میگه ای موسی داری میری به کوه حضرت جواب میدهند بله آن مرد میگه پس به خدات بگو من خدا رو اصلا دوست ندارم و من بنده خدا نیستم و من هیچ وقت به فکر خدا نیستم و...   آن حضرت به سمت کوه حرکت کردند تا به کوه رسیدند و مشغول راز ونیاز شدند و وقتی که از راز و نیاز فارغ شدند و خواستند آنجا رو ترک کنند که از جانب خدا وحی آمد که ای موسی آیا وقتی می خواستی به سمت کوه بیایی کسی به تو چیزی نگفت که به من بگی حصرت جواب دادند : خدایا من خجالت میکشم بگم خودتون بهتر از من میدانید

خداوند فرمودند من میدانم ولی میخواهم از زبان تو بشنوم و آن حضرت نیز تمام ماجرا رو تعریف کردند و خداوند نیز جواب آن مرد را به حضرت موسی (ع) فرمودند و به حضرت موسی(ع) دستور دادند که جواب رو به آن شخص بدهند.

آن حضرت آنجا رو ترک کردند و و قتی که از کوه پایین می آمدند آن شخص رو دیدند که که خدا جوابش رو داده بود آن شخص نیز آمد جلو اومدو گفت آیا حرفهای منرو به خدات گفتی حضرت جواب دادند بله و خدا ایطور جواب دادند: به آن شخص بگو اگه تو منو دوست نداری من تو رو دوست دارم اگه تو بنده من نیستی ولی من خدای توام اگه تو به فکر من نیستی ولی من همیشه به فکر تو هستم و...  آن شخص که این سخنان رو شنید از کرده خودش خیلی پشیمان شد و بسیار خجالت کشید و به موسی و خدا ایمان آورد.

 

امید وارم هیچ وقت خدا رو از یاد نبرید تا بعد شرمنده بشید و تو از همه شما عزیزان میخوام هیچ وقت از خدا نا امید نشوید و هرگز به غیر خدا امیدوار نشوید چون خدا شما رو نا امید خواهد کرد

 

موضوع بعدی در مورد توبه میباشد و شاید آخرین موضوع باشد .

 

برای تعجیل در فرج و شادی قلب امام زمان (عج) سه صلوات

گذشت

به نام خدا

 

سلام عرض میکنم خدمت تمامی خوانندگان گرامی ببخشید که دیر آپ کردم

طبق قرار قبلی موضوع بحثمون امروز گذشت است .

تعریف گذشت : گذشت یعنی گذر کردن از یک مرحله

در از خود گذشتی انسان از مرحله غرور و خود بینی و... عبور میکند که در دین اسلام به از خود گذشتگی در راه درست و به صورت درست زیاد سفارش شده و نمونه هایی مانند یاسر و... در زمان پیامبر و شهیدان ایران در زمان جنگ و هم اکنون رو میتوان مثال زد که از خود گذشتگی رو به حد نهایت رساندند چون از جون خودشون گذشتنو فکر نمیکنم برای انسان چیزی با ارزشتر جان خوش باشه

و من در یک کتاب خوندم که اگه تو در این دنیا از حق خودت بگذری خدا هم در آخرت از حق خودش که گناهان ماست میگذره

البته ما باید در جایی از حق خودمون بگذریم که میدونیم اگه ما از حق خودمون بگذریم تاثیر مثبت روی طرف مقابل داره و اگه میدونیم که تاثیر آن مثبت نیست و باعث ظلم به کس دیگر میشود و یا طرف مقابل به کار بد خوش ادامه میده نباید از حق خودمون بگذریمو البته که واجب حق خودمون رو بگیریم حتی اگه شده با مبارزه پی باید به این موضوع هم توجه داشته باشیم.

امیدوارم که از مطالب امروز هم استفاده کرده باشید و در ضمن نظر یادتون نره و موضوع بعدی ما راجع به (خدا) است.

 

برای شادی قلب امام زمان (عج) وشادی قلب ایشان 3 صلوات  

توضیح در مورد حق الناس و حق الله

به نام خدا

و اما حق الناس و حق الله

شاید اکثر ما آدمها فکر کنیم که  حق الله مهم تر از حق الناس است ولی واقعت متفاوت از این امر میباشد و باید گفت که حق الناس مهمتر از حق الله است و در رابطه می خواهم توجه شما عزیزان را به یک داستان واقعی جلب کنم که:

 می گویند روزی شخصی به دیدار دوست خود به خانه دوستش می رود و دوست خود را در حالی می بیند که یکی از دستهای دوستش قطع شده

از او احوالش را می پرسد و وی جواب می دهد:

-       من در خواب بودم که در عالم خواب دیدم قیامت شده و زمان رسیدگی به حسابها و نوبت من شده در آن لحظه دیدم که شخصی به سمت من آمد و از من پرسد که آیا من را میشناسی جواب دادم خیر شما که هستید گفت: من صاحب همان باغی هستم که دیوار های  آن از کاه و گل بود و تو یکی از کاه های آن را برداشتی و با آن دندان خود را تمیز کردی گفتم : خوب حالا باید چکار کنم جواب داد آمده ام تا آن یک عدد کاه را از تو بگیرم گفتم حالا من کاه از کجا گیر بیاورم جواب داد اگر اجازه بدهی من بجای آن یک عدد کاه یک انگشتم را روی شانه تو بگذارم و من هم با خوشحالی جواب دادم اشکال ندارد و آن شخص انگشتش را به روی شانه من گذاشت و من از خواب پریدم و از فردای آن روز درد شدیدی را روی شانه ام احساس کردم و بعد از چند روز همان دست من چرک کرد و مجبور شدم آنرا قطع کنم.

 

من با نوشتن این داستان منظورم این بود که بدونید که حق الناس خیلی مهمتر از حق الله است ولی نباید فراموش کنیم که حق الله نیز مهم است و مهم بودن حق الناس به اندازه ای مهم است که حتی روایت داریم که در روز قیامت خداوند شاید از حق خودش بگذرد ولی هرگز از حق دیگران نخواهد گذشت.

 

خوب این هم در مورد حق الناس و حق الله امیدوارم که استفاده برده باشید در ضمن نظر در مورد این موضوع و موضوع بعدی که راجع به "گذشت" است یادتون نره .

به امید دیدار همه شما عزیزان را به خدا امانت میسپارم       خدا نگهدار

 

امروز جمعه دعا برای امام زمان (عج) و صلوات برایشان یادتون نره

اللهم عجل لولیک الفرج

 

برای تعجیل در فرج و شادی قلب امام زمان 3 صلوات

 

اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 

 

 

 

 

توضیح در مورد حرام

به نام خدا

قرار بود من امروز نظرم رو در مورد حرام بگویم و از همه شما عزیزان ممنونم

به نظر من حرام و یا بهتر بگم کار حرام یکی از بدترین کارها است که خداوند نمیخواد که ما اون کار رو انجام بدیم . هر کاری که این 3 شرط را داشته باشه کار حرام شناخته میشود و همان طور که بارها شنیده ایم عذاب سخت در انتظار انجام دهنه کار است مگر اینکه توبه کرده باشد

 

1)     به خود انجام دهنده کار زیان داشته باشد

2)     به طرف مقابل یا کس دیگری زیان آور باشد

3)     به اسلام آسیب وارد کند

 

اگر هریک از این شرط ها وجود داشته باشد آن کار حرام بوده و گناه کبیره شناخته میشود.

از این به بعد هر کاری رو که میخواهید انجام بدهید به این 3 شرط توجه داشته باشید اگه هیچ یک از این شرط ها رو نداشت میتوانید آن کا رو انجام بدهید.

مانند کراوات زدن رقصیدن در جاهای مخصوص و ...

برای سلامتی خودتان و ظهور امام زمان (عج) صلوات

 

خوشحال میشم نظر شما رو هم بدونم

در ضمن موضوع بعدی در مورد حق اناس و حق الله میباشد هر کش نظری در این مورد داره خواهش مشکنم نظر بده

 

حرام

به نام خدا

سلام

از امروز میخواهم در مورد موضوعات مختلف با شما حرف بزنم و نظر شما رو در مورد این موضوعات بدونم

لطفا همکاری کنید تا نا امید نشم و در ضمن گاهی اوقات حدیث هم خواهم نوشت

موضوع مورد بحث امروزمون در مورد (حرام) است میخواهم نظر شما را در مورد حرام بدونم و تعریقتون در مورد حرام چیه؟

بعد از سه روز من به نظرات شما پاسخ میدهم و نظر خودمم هم بطور دقیق با دلیل خواهم نوشت ف.

فقط از همه شما عزیزان خواهش میکنم نظر واقعیتون رو بدهید و از شعار دادن خوداری کنید.

از همه شما عزیزان کمال تشکر را دارم.

 

برای تعجیل در فرج و شادی قلب امام زمان 3 صلوات

شروع دوباره ولی متفاوت

به نام خدا

سلام خدمت همه خوانندگان عزیز

اگه از این به بعد دیدید که گاهی اوقات دیر به دیر آپ میکنم لطفا ببخشید این به خاطر چند تا مشکلیه که دارم لطفا دعام کنید

در ضمن از همه شما عزیزان ممنونم که با نظرات خوبتون منرو راهنمایی کردید

انشاالله از این به بعد هم مطالب جالب ولی مذهبی و هم حدیث خواهم نوشت

برای تعجیل در فرج و شادی قلب امام زمان (عج) ۳ صلوات

 

سلام

بابا خوش مرامها من از شما خواهش کردم که من رو راهنمایی کنید ولی بجز یه نفر

هیچکس این کارو نکرد اگه از این وبلاگ خوشتون نمیاید بفرمایید تا دیگه ادامه ندم

اگه امکان داره نظر بدهید.

                                                                   باتشکر

سلام دوباره

سلام عرض میکنم به دلهای با محبت شما خوانندگان عزیز

انشاالله از فردا هر روز بین ساعات ۳-۵/۴مطالب جدید خواهم نوشت فقط نمیدونم چی باید بنویسم اگه میشه شما با نظراتون منو راهنمایی کنید

۱-مطالب خواندنی ولی مذهبی

۲-فقط حدیث

۳-هم مطالب خواندنی و هم حدیث

۴-اگه شما چیز دیگه ای میخواهید لطفا بنویسید

خواهش میکنم نظر بدهید