منتظران مهدی (عج)

احادیثی از پیامبر و امامان معصوم

منتظران مهدی (عج)

احادیثی از پیامبر و امامان معصوم

16. سخن گفتن جهنم

به نام خدا

 

برای شادی و سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) 3 صلوات بفرستید.

شیخ صدوق در خصال با استناد از امام محمد باقر(ع)، از پدران بزرگوارشان (ع)، از امام حسین و امام حسن (ع)، از امام على(ع)، از رسول خدا(ع) روایت کرده است: به راستى جهنم در روز قیامت با سه کس سخن مى گوید: پادشاه، دانشمند و ثروتمند.

به پادشاه مى گوید: اى پادشاه! به راستى خداى تبارک و تعالىٰ به تو قدرت و پادشاهى داده است؛ ولى تو با عدل و انصاف با خلق خدا عمل نکردى و با ظلم و زور با آنها رفتار کردى. سپس جهنم او را مانند پرنده اى که از زمین دانه جمع مى کند بر مى گیرد و وارد آتش جهنم مى کند.

به دانشمند مى گوید:اى دانشمند! به راستى خداوند به تو علم و دانش داد است، اما تو به آن عمل نکردى، آنگاه او را نیز وارد جهنم مى کند.

پس به ثروتمند مى گوید: اى ثرتمند! به راستى خداى تبارک و تعالىٰ  به تو ثروت داده است؛ اما تو آنرا در راه عیش و نوش خود خرج کردى و به فقرا و ستمدیدگان و نیازمندان کمک نکردى، پس وارد آتش شو، آن گاه او را نیز وارد آتش مى کند.

 

همان، ص55

نظرات 4 + ارسال نظر
مرتضی مهرورز جمعه 21 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 02:52 ب.ظ http://www.313m.blogfa.com

سلام ...
این وبلاگ www.313m.blogfa.com مذهبی می باشد و حاوی : عکس های مذهبی ، مداحی صوتی و تصویری ، صدای فرماندهان شهید ، مجموعه صوتی اذان ها ، مجموعه کامل صوتی ادعیه و زیارت ائمه معصومین ، تواشیح ایرانی و عربی ، سرودهای انقلابی و دفاع مقدس ، سخنرانی صوتی حضرت امام خمینی (ره) و... ، کلیپ های مذهبی ، نرم افزارهای مذهبی ویژه موبایل ، تم های مذهبی و دیگر مطالب می باشد و نام این وبلاگ از 313 نفر اصحاب حضرت مهدی (عج) نشأت گرفته است .شما می توانید با قرار دادن نام این وبلاگ در پیوند و لینک خود به گسترش آن کمک کنید . ( وهکذالکم اسئلکم الدعا )

الی پنج‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 09:39 ق.ظ http://www.cheshmak888.blogfa.com

سلام به مرتضی عزیز.
ستاره بروز شده . منتظرم دوست من .
با ارزوی موفقیت وسلامتیت ...

دخترک پنج‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 04:12 ق.ظ http://vava.blogfa.com

salam doostam.khoobi?delam tang shode bood barat.man dge emtehanam tamoom shod zood be zood behet sar mizanam. rasti man upam

الی سه‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 10:38 ق.ظ http://www.cheshmak888.blogfa.com

موفق باشی ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد