منتظران مهدی (عج)

احادیثی از پیامبر و امامان معصوم

منتظران مهدی (عج)

احادیثی از پیامبر و امامان معصوم

18. کشته شدن مرگ

به نام خدا

 

برای شادی و سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) 3 صلوات بفرستید.

با استناد از امام صادق(ع) روایت شده است: رسول خدا (ص) در میان جمعى در باره آفریده ها و چگونه آفریده شدن آنها صحبت مى کردند نا وقتى که به خلقت انسان رسیدند که انسان تغیان کرد و گفت: من از همه قوى تر هستم  و هیچ کس مانند من نیست، آن گاه خداى تبارک و تعالىٰ مرگ را آفرید و مرگ، انسان را فرا گرفت، پس در آن موقع انسان ذلیل شد؟

مرگ نیز تغیان کرد و گفت: هیچ کس و هیچ چیز از من قوى تر نیست آن گاه خداى تبارک و تعالىفرمود: اى مرگ! به خودت افتخار نکن؛ زیرا من تو را بین اهل بهشت و اهل جهنم خواهم کشت و هرگز زنده نخواهم کرد.

 

همان، ج8، ص129 و 349

17. آسان ترین عذاب در جهنم

به نام خدا

 

برای شادی و سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) 3 صلوات بفرستید.

شیخ راوندى در نوادر با استناد از امام موسىٰ کاظم (ع)، از رسول خدا (ص) روایت کرده است: به راستی آسان ترین عذاب در جهنم « ابن جذعان ‌» است. از رسول خدا(ص) سؤاال شد: ابن جذعان در دنیا چه کارى کرد که عذابش آسان است.

ایشان فرمودند: به راستى که او اطعام مى داد.

 

همان ص 78.