منتظران مهدی (عج)

احادیثی از پیامبر و امامان معصوم

منتظران مهدی (عج)

احادیثی از پیامبر و امامان معصوم

در مورد گفتن {انشا الله}

به نام خدا

سلام ببخشید که دیر شد چون اینترنتم خراب بود نمی تونستم مطالب جدید بنویسم

امروز میخوام در مورد گفتن کلمه انشا الله براتون بگم

مرویست روزی شخصی به پیش پیامبر(ص) میاد و به ایشان عرض میکنه که : یا رسول الله من یه دردی دارم و میخوام که شما این درد من رو دوا کنید و پیامبر چون خودش سواد نداشت باید از جانب جبرئیل وحی می آمد به همین دلیل فرمودند برو و فردا بیا فردا آمد ولی هنوز وحی نیامده بود این موضوع چند بار تکرار شد و وحی نیامد

پیامبر در راز و نیاز با خدا فرمود خدایا خودت میدونی که من سواد ندارم و هر چی که شما بفرمایید من به مردم میگم پس چرا به من وحی نمیکنی و گریه کرد بعد از مدتی جبرئیل آمد و گفت یا رسول الله خداوند فرمودند چون تو به آن شخص گفتی برو و فردا بیا و نگفتی بر و فردا بیا انشا الله جوابت رو میدم به همین دلیل خداوند به تو وحی نکرد تا بدونی هر چیز دست خداست و از این به بعد هر کاری خواستی انجام بدی و یا حرفی از آینوده خواستی بگی اول بگو انشا الله

 

راستشو بخواهید من خودم هم این موضوع رو تجربه کردم و چند بار برای کار حتمی که اطمینان داشتم انجام میشه نگفتم انشا الله و آن کار هم انجام نشد

 

وسّلام

 

مهدی (عج) یارتان                           خداوند بزرگ نگهدارتان

 

برای تعجیل در فرج و شادی قلب امام زمان (عج) 3 صلوات بفرستید

نظرات 2 + ارسال نظر
محدثه شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:52 ب.ظ

سلام لطفا سند احادیث رو هم بگید .چون به نظرم این حدیث اشکالی داره چون پیامبر سواد داشته از همان روزی که به او وحی شد اقرا بسم ربک الخلق...

هادی دوشنبه 16 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 03:50 ب.ظ http://www.javidnet.com

سایت باحال و توپی داری اگه میشه یه سری هم به سایت من بزن و آخرین پست من راببین و بخش لینکستان را هم ببین یه لینک هم به سایت من بزن - Http://www.javidnet.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد