منتظران مهدی (عج)

احادیثی از پیامبر و امامان معصوم

منتظران مهدی (عج)

احادیثی از پیامبر و امامان معصوم

شفای مرض صعب العلاج و غیر قابل درمان

می گویند از شخصی به نام سعید بن ابی الفتح قمّی مرویست: مرا مرضی عظیم بود که طبیبان از علاج آن عاجز بودند و پدرم مرا به دارالشّفاء برد و طبیبان و ساعور که مقدّم ترسایان باشد در طبّ برای معالجه من جمع کرد. ایشان فکر کردند و گفتند که این مرض را غیر از خدا کسی نمی تواند علاج کند. از این سخن شکسته دل و غمناک شدم و کتابی از کتابهای پدرم  برداشتم که چیزی از آن مطالعه نماید. در پشت آن کتاب دیدم نوشته که از حضرت امام جعفر صادق(ع) مرویست که پیامبر(ص) فرمودند: هرکس را مرضی باشد ، بعد از نماز صبح چهل بار بگوید:

 

«بِسم الله الرحمن الرحیمِ اَلحَمدُ لِلّهِ ربِ العالَمینَ حَسْبُنَا اللهُ و نِعْمَ الْوَکیل ُ تَبارَکَ اللهَ اَحُسَنُ الُخالِقینَ و لا حَوْلَ و لا قُوَّةَ اِلّا بِااللهِ الْعَلیِّ الْعَظیمِ»

 

(به نام خدایی که مهربان عام و مهربان خاص است. حمد و مخصوص خداوندی است که پروردگار عالمیان است و ما را بس است خدایی که بهترین وکیل است. آفرین بر خدا که بهترین خلق کننده است و نیست هیچ حول و قوه ای جز به خداوند بلن مرتبه بزرگ)

و دست بر آنجا که علت (مریضی و درد) باشد بمالد از آن صحت یابد و حضرت عزت او را شفا بخشد. پس من صبر کردم چون صبح شد فریضه را بجا آوردم و چهل نوبت این دعا را خواندم و دست بر آن محل می مالیدم. پس خدای تعالی آن مرض را از من رفع نمود، و من نشسته بودم و می ترسیدم که مبادا برگردد. تا سه روز بدین حال بودم ولی آن مرض باز نگشت. بعد از آن پدرم را خبر دادم به این قصه. پس شکر خدا را بجا آورد و برای یکی از اطبّاء که ذمّی بود نقل کرد، پس آن طبیب نزد من آمد و مرض را دید که بر طرف شده، در همان حال مسلمان باشد و کلمه شهادت گفت و اسلامش نیکو گردید.

                                                                        

                                                                   مهج الدّعوات

نظرات 1 + ارسال نظر
الی دوشنبه 2 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 09:58 ق.ظ http://www.cheshmak888.blogfa.com

خــــدایا: سایبانی از جنس اشک و نیاز می خواهم تا سجاده ی دلم را در آن بگسترانم و با دستان خسته قنـــوتم از تو بخواهم که بر وجود سردم نور نگاهت را بتابانی و گل های زیبای عشق و ایمان را بار دگر در من تازه گردانی......
موفق باشی دوست من

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد