منتظران مهدی (عج)

احادیثی از پیامبر و امامان معصوم

منتظران مهدی (عج)

احادیثی از پیامبر و امامان معصوم

احادیثی در باب صلوات

                                                 به نام خدا

 

ثواب فرستادن صلوات

 

  

امام جعفر صادق(ع) به نقل از رسول خدا می فر مود: (هر که بر من صلوات فرستد ، خدا و فرشتگان بر او صلوات می فرستند، هر که خواهد کم فرستد و هر که خواهد بیش.)

 

در فرهنگ اسلام صلوات بر پپامبر و خاندان طاهرینش امری مستحب شمرده شده است . خداوند متعال به همراه ملائکه اش در قرآن بر پیامبر درود می فرستندو موُمنان را ندا می دهند:« بر پیامبر درود و صلوات بفرستید » پس اگر حجابها را از دل بر داریم و زنگار دل را با آب توبه شستشو دهیم ، صدای خدا و ملائک را خواهیم شنید . بر این اساس در دیدگاه مسلمین صلوات به عنوان یک امر مستحبی محسوب می شود. و نشانگر عشق و محبت مومن به پیامبر و ائمه اطهار است .

 

اما صلوات و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت در هر حالتی بی اجر نیست ، چنانچه که پیامبر گرامی اسلام در وصیت خود به حضرت علی (ع) می فرماید :

 « ای علی!کسی که هر روز یا هر شب بر من صلوات بفرستد، شفاعت من بر او واجب می شود. ، اگر چه اهل کبائر باشد .»     

 

 همچنین سرور و سالار شهیدان ، امام حسین(ع)می فرماید:

 « سلام نمودن هفتاد ثواب دارد ،شصت و نه تای آن مربوط به سلام کننده و یکی برای جواب دهنده است.

 

امام رضا(ع)فرمود:

 کسی که چیزی نمی یابد تاکفاره گناها نش قرار دهد ، در عوض، بر محمد و آل محمد بسیار صلوات فرستد ، زیرا صلوات گناهان را کاملاً از بین می برد.

 

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند:« بر من زیاد صلوات بفرستید ، پس به درستی که صلوات بر من ، نوری است در قبر و نوری است بر صراط و نوری است بر بهشت .» 

 

  

همچنین امام صادق (ع) میفرماید: «هر کس بر پیامبر یک بار با نیت خالص و توجه قلبی صلوات بفرستد ، خداوند صد حاجت او را روا نماید ، سی حاجت را برای دنیا و هفتاد حاجت را برای آخرت .»

 

بهترین زمان فرستالدن صلوات

 

از امام جعفر صادق(ع) روایت است که میفرماید:« در آخر روز پنج شنبه و شب جمعه ، جمعی از ملائکه ، از آسمان فرود می آیند ، که با ایشان ، قلمها از طلا و لوحها از نقره هست ، و در آخر روز پنج شنبه و شب جمعه تا وقت غروب شمس ، چیزی به جز صلوات بر پیامبر و آل آن حضرت را نمی نویسند .»

 

و همچنین میفر مایند : صلوات و درود بر محمد هزار بار در روز جمعه و یک صد بار در غیر جمعه سنت است و هر که صد بار بر محمد صلوات فرستد ، و صد  بار استغفار کند و صد بار سوره مبارکه « قل هو الله » بخواند، البته خدایش می آمرزد

 

برای تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) صلوات

 

بر جمال محمد و آل محمد صلوات

 

برای شادی ارواح طیبه شهدای اسلام صلوات

نظرات 1 + ارسال نظر
محدثه جمعه 23 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 03:09 ب.ظ

عالی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد